donderdag 22 januari 2015

Zelfs geen hondenweer!

Toen ik vanochtend al vroeg de hond ging uitlaten, keek ze me echt aan van "Moet ik echt????".  Zodra ze bij de buitendeur was deed ze een klein plasje op het pad en wilde weer naar binnen. Maar dat was pech, want we gingen gewoon onze ronde lopen. De hele heenweg bleef ze wat tegenstribbelen en zodra ze door had dat we over de helft waren liep ze ineens héél snel door.
Toen we thuis kwamen, was het plasje dat ze op het pad had gedaan alweer bevroren.
Thuisgekomen ging ze languit op het wollen vloerkleed liggen om op te warmen.

Omdat zoonlief gisteren niet zo lekker was en wit zag, sprak ik met hem af dat als hij zich de volgende dag niet beter voelde, hij thuis zou blijven. De juf had me namelijk ook al aangesproken, want hij reageerde wat gevoelig op wat er in de klas gezegd werd, een echt teken van "je niet fit voelen".

Vanochtend gaf hij zelf aan dat hij nog niet fit was, wat eigenlijk niets voor hem is, omdat je hem meestal met geen tien paarden van school weghoudt. Vanochtend bracht ik daarom alleen dochterlief naar school en die vond het wel eens geinig om de volle aandacht ( voor zover dat kan in de auto) te hebben. Ze kletste honderd uit.

Nadat ik dochterlief in de klas had afgeleverd, liep ik door naar het gymlokaal, waar zoonlief normaal gym zou hebben. Ik vertelde de juf dat zoonlief niet kwam en het bleek dat ze die ochtend ook vijf andere meldingen had gehad, naast de kinderen die de hele week al ziek zijn. Dat gaat dus lekker!-not-.

De hele ochtend hing zoonlief op de bank met de hond op schoot. Niet echt heel erg ziek, maar ook niet blij en gelukkig om dingen te gaan doen. Ik stelde voor om samen de hond uit te gaan laten, maar zelfs daar had hij geen oren naar. Ik nam hem ( zoonlief) aan het einde van de ochtend mee voor een boodschap die ik niet kon uitstellen en toen we langs een koffiezaakje kwamen, gingen we daar naar binnen. Verwennerij! Hij fleurde helemaal op van de verwennerij en de aandacht. Toen moetsen we al gauw weer naar huis om zus op te halen van school voor de lunch.

Na de lunch bracht ik dochterlief weer weg en ging zoonlief languit op de bank. Een echte off-day kennelijk! En daar ligt hij op dit moment ( begin van de middag) nog steeds met een dekentje over zich heen. Daarop een klein fleecedekentje waar de hond op ligt, die ook al echt niets doet vandaag.
Het is geen echte griep, maar misschien toch iets van drukte op school ( wat zijn de kinderen druk!) en stress voor zijn diplomazwemmen dit weekend? Wie het weet mag het zeggen. Ik hoop in ieder geval dat hij morgen weer uitgerust en vrolijk naar school kan. Komt vast goed!



1 opmerking:

  1. Koud he!! Bij ons was dat nietwelnetniet griepje in december. Nu gelukkig weer helemaal vol energie. )En pas nu beesef ik dat hij echt niet helemaal lekker was, nu ik het verschil zie'

    BeantwoordenVerwijderen