maandag 22 december 2014

Iets met water.... ( aanrader)

Ik heb iets met water. Misschien wel vooral omdat mijn man in de scheepvaart zit :-)

Maar zonder gekheid, water is hier wel een puntje van aandacht.
In de zomer drink ik namelijk gemakkelijk voldoende water. Maar in de winter dènk ik vooral dat ik voldoende water drink, maar als ik eerlijk ben, drink ik dan alleen 's ochtends vroeg en bij de maaltijden water. Voor de rest drink ik voornamelijk koffie, diksap en thee. En tot nog toe kwam ik meestal niet echt aan de hoeveelheid vocht die ik zou willen drinken.

Het is alweer even geleden dat ik een doos met leuke cadeautjes van cadeau-cadeau.nl  thuisbezorgd kreeg en ik gebruik nu elk ding wat erin zat. Waaronder de tapi drinkfontein.

Tapi drinkfonteinTapi drinkfontein
Het is een soort blauwe dop die je om het uiteinde van je kraan klemt. Je kunt de kraan nu nog steeds normaal gebruiken, maar als je wat wilt drinken knijp je in het uiteinde en heb je een drinkfontein via het andere gat dat omhoog gericht staat. Het werkt echt! Je hoeft nu geen glas te pakken ( scheelt weer afwas) en zo neem je gauw een slok direct uit de kraan zonder raar onder de kraan te hangen. Zodra ik de blauwe dop zie, neem ik ook echt meteen een slok. Een soort reminder is het ding ook nog dus! En de kinderen vinden het ook geinig, want ze kunnen het ook zelf, zo'n fontein knijpen en drinken. Ook handig als je gaat tandenpoetsen. De drinkfontein past op elke kraan mits deze als uiteinde een recht ( mag gebogen )stuk heeft van 6 cm. En dat zijn nogal wat kranen. Ik vind het een superleuk klein cadeautje ( voor 3,95 euro) en ik snap dat het ding verschillende prijzen heeft gewonnen. Wat mij betreft dus een aanrader!

3 opmerkingen:

  1. Bij mij zou dat niet werken want ik drink niet graag koud water. Ik heb altijd een thermoskan heet water staan. Daar pak ik graag van.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik drink het liefst uit een fles, liefst gekoeld. Maar eh... uit de koelkast die enorme fles water waar anderen ook soms uit willen drinken, dat is dus niet zo hygienisch...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een grappig apparaatje! Ik kende dit helemaal niet! Het klinkt wel erg handig.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen