zondag 3 mei 2020

Autobanden (zomereditie)


Begin dit jaar schreef ik over de banden van de auto en het vervangen ervan. Zowel de zomer- als de winterbanden bleken versleten te zijn en ik kocht via een website mijn nieuwe winterbanden omdat dat de helft scheelde met mijn autodealer. Ik heb de afgelopen weken bijna geen auto gereden en was een beetje vergeten dat die wissel naar nieuwe zomerbanden er ook nog aan zat te komen. Afgelopen vrijdag bestelde ik de zomerbanden wederom via internet na een grondige check van alle andere sites.
Ik laat ze weer bij hetzelfde bedrijfje bezorgen waar de winterbanden op de velgen zijn gezet.
Aankomende week krijg ik dan een belletje van dat bedrijfje dat ze zijn bezorgd en dan maken we een afspraak. Ook nu scheelt het me handen vol geld om het zo te doen. Kennelijk ben ik erg merkentrouw en kies ik steeds voor banden van het merk Vredestein. Het is goed om te kijken wat exact dezelfde banden overal kosten, maar ik zou ook over kunnen gaan op een ander merk banden. Er worden zoveel banden aangeboden en overal kun je testresultaten vinden. In plaats van 96 euro per band bij de dealer betaal ik nu 43 euro. Dat is wel echt een fors verschil. En ook het vervangen zelf is bij het bedrijfje dat ik koos als bezorgplek ook meer dan de helft goedkoper dan bij de dealer.
Tel uit je "winst".

3 opmerkingen:

  1. Voordeel voor jou maar ook werk voor dat bedrijfje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo goed is Vredestein ook niet meer en zeker nu ze willen vertrekken heeft het alle goodwill verloren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, dat is inderdaad een stuk goedkoper!

    BeantwoordenVerwijderen