donderdag 7 mei 2020

Verzekeringen......

Zondag haalde ik de kinderen met de auto op en kwam er een steentje op de ruit. Precies in het midden van het zicht van de bestuurderskant. Ik baalde ontzettend en belde op maandag de verzekering om te vragen waar ik terecht kon. Ik kreeg een hele reeks vragen over me heen en toen bleek dat als het een chipje was ik dit zelf moet betalen en als het een sterretje was dit door de verzekering betaald zou gaan worden. Euh...Ik had geen idee of het een chipje of een sterretje was. Er is een steentje op mijn ruit gekomen en het moet gerepareerd worden.
Het voorgelezen/ingestudeerde relaas van de mevrouw bleef maar doorgaan. Ik begon te vermoeden dat het repareren extreem kostbaar zou zijn nu er zo veel tekst aan gewijd werd en er ook nog een waarschuwing kwam dat als ze twijfelden ze een foto op gingen opvragen.
Die laatste waarschuwing vond ik echt verschrikkelijk, alsof men dacht dat je criminele intenties had. Terwijl het bedrijf waar je het laat doen alles voor je regelt met de verzekering of met jezelf. Daar heb je toch geen invloed op? Kan een chipje een sterretje worden of andersom? Is er zoveel fraude mee gepleegd? Ik vond het allemaal wat overdreven. Een chipje of een sterretje...in beide gevallen moet je het repareren omdat er anders een scheur in je ruit kan komen en dan ben je veel verder van huis.
Eenmaal contact met Carglass bleek de reparatie van een chipje net boven de 20 euro te zijn en dat van een sterretje net boven de 50 euro. De tijd die gepaard ging met het luisteren naar het riedeltje van de verzekeringsmevrouw heeft waarschijnlijk meer gekost voor de verzekeringsmaatschappij. Gisteren werd het sterretje op afspraak gerepareerd. Het duurde een kwartiertje en was dus zo klaar. Ik hoefde niets te tekenen, niets te doen. Het was alleen even wachten met een kopje koffie. Alles werd geregeld door een goed geluimde meneer. Stress om niets en er is nagenoeg niets meer van te zien. Fijn!



1 opmerking: