woensdag 1 mei 2019

Eitje!

Het idee van eigen kippetjes heb ik jaren geleden laten varen. Net als geheel zelfvoorzienend zijn, gedeeltelijk zou ik dat wel willen. Mede door het idee dat een kippenhok ook weer schoongemaakt moet worden:), een scheiding en dat we een tijdje in een appartement hebben gewoond.

Maar sinds ik aan deze kant van Nederland woon, haal ik de eitjes bij een boerderij vlakbij vrienden. Uit een knap stukje vakmanschap: een geweldige automaat. Geld erin, nummer intoetsen van je keuze, deurtje gaat open en je hebt je kakelverse scharreleitjes.

In het begin kocht ik bijna wekelijks een doosje. Maar die waren een keer op en alleen de treetjes van 30 waren nog verkrijgbaar en die waren veel voordeliger, € 3,60. En sindsdien schijn ik gemiddeld elke maand een treetje van 30 eitjes te verbruiken. Dat weet ik omdat ik de treetjes bewaar om bij de boer in te leveren (wat ik steeds vergeet) en op de treetjes zitten de datumstickertjes met steeds een datum aan het begin van een maand.

30 eitjes in de maand. Is het veel? Is het weinig? Is het normaal? Ik bak regelmatig iets ( overschotels, cakejes etc), op zondag eten we een eitje. En als goedkope vleesvervanger eten we ook nog wel eens een gekookt of gebakken exemplaar. Of als er iemand onverwachts mee komt lunchen, als een extraatje een eitje erbij. Met z'n drietjes zit je dan dus op 30.
Eten jullie ook zoveel eitjes?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten