zondag 8 maart 2020

Nieuwe slag

Ongeveer twee weken geleden realiseerde ik me dat het klussen in huis nagenoeg stilstond.
Sommige dingen zijn "nice to have" terwijl andere dingen wel echt noodzakelijk zijn als ik heel eerlijk ben. Met name de dingen die voor mezelf zijn, schuif ik steeds door, zoals mijn werkruimte.
Tijd om een nieuwe slag te gaan maken dus.

Aanvankelijk zou dochterlief de grote zolderkamer krijgen en zou ik het kleinere slaapkamertje op de eerste verdieping gebruiken voor mijn werk, de administratie etc.
Dat werd 'm niet. Het voelde voor haar niet goed om op zolder te slapen terwijl zoonlief en ik op de eerste verdieping slapen en dus knapten we het kleine kamertje op. Het is nu echt een kamer naar haar smaak. Ze voelt zich er fijn en beschermd. Wat wil een mens nog meer?

Nou die werkkamer op zolder dus. Die ook gaat fungeren als logeerkamer, want de zolder is best ruim. De zolder is wat basic afgetimmerd en de vorige bewoners hebben van kledingkasten een wandje gemaakt. Daarachter zit onder het schuine dak nog behoorlijk wat ruimte, maar je kunt er niet heel makkelijk bij. Ik heb daarom gemeten en gerekend en bedacht dat de kasten eruit gaan. Op die plek maak ik samen met een klusjesman een soort ingebouwd bed. Dat maakt dat als mensen willen komen logeren dat dat ook echt kan, zonder dat we met matrassen hoeven te slepen. en ik uit mijn slaapkamer moet en bij een van de kinderen op de kamer ga slapen.

Naast dit alles is er nog genoeg dat voor nog een extra schilderbeurt in aanmerking komt. Sommige plekken hebben al meerdere mooie lagen gekregen, maar zouden soms toch nog een keer moeten. Die beurt die het echt helemaal af gaat maken. We gaan er weer voor!


1 opmerking:

  1. Zo blijf je bezig! Soms wordt het dan heel anders dan je in je hoofd had. Succes.

    BeantwoordenVerwijderen