donderdag 17 januari 2019

Garage en klusplannen

Vanochtend stond alles in het teken van de auto. Die moest naar de garage voor een onderhoudsbeurt. Dat betekende iets eerder van huis om de auto in te leveren en dan nog door naar mijn werk in een zogenaamde leenauto. Omdat ik in een kleine hybride auto (tevens automaat) rijd, was het even slikken toen ik in een gewone benzine auto zat en weer moest schakelen.  Wat een lawaai voor je gevoel! En de angst bekroop me toen ik wegreed dat ik met horten en stoten dat terrein af zou rijden ;), maar het ging zowaar goed. Niet één keer afgeslagen.
En aan het einde van de dag deed ik de omgekeerde versie. Want van schakelen naar automaat was ook weer wennen! Maar ook dat kwam goed en met de nieuwe apk kunnen we er weer even tegen. Dat mag dan ook wel voor zo'n bedrag;)

Morgen staat alles in het teken van de trap. Eerst wilde ik alleen de muren doen ( al heel wat behang er afgetrokken en zou ik de trap even laten voor wat het is. Die zag er op zich nog netjes uit, maar ook oud. Nu de trap weer veel gebruikt wordt ( de vorige bewoners hadden een traplift) merk ik dat het te ver heen is om te laten zitten. Ik heb voorzichtig een klein stukje eraf getrokken en het foam bleef korrelig aan het hout zitten en de jute met de lusjes die samen de bekleding vormen vielen in rafels uit elkaar. Gaar. Ik heb eigenlijk geen plan de campagne, het is echt kijken hoe het in de praktijk er af te halen is. Daarna wil ik het lakken en van die halve maandjes erop plakken, want dat lijkt voor alsnog een goedkopere oplossing. Niet de mooiste. Dat prachtige vinyl dat tegenwoordig te koop is, daar durf ik me niet aan te wagen, dan zou ik het moeten laten doen. Een kleine berekening alleen al voor het materiaal kwam al uit op een behoorlijk bedrag. Wat het beslist waard zou zijn, maar wat ik er op dit moment niet aan wil spenderen. Maar tsja, keuzes. Nu maar even kijken hoe ver we gaan komen....






2 opmerkingen:

  1. Ik heb de vloerbedekking van de trap gehaald en de achtergebleven lijm met speciale lijmverwijderaar.Ene dag de even tredes, andere dag de oneven tredes. Daarna de trap geverfd, eerst grondverf daarna mijn favoriete kleur. Al met al was dat(lijmverwijderaar+grondverf+verf) goedkope en beste oplossing. Nooit behoefte gehad daar dan ook plakkende halvemaantjes op te doen die ik jaren erna wéér kan vervangen.Qua schoonmaken vind ik de geverfde trap ook fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als het geplakt is wordt het een lastige klus op de traptreden. De lijm blijft zitten en is heel moeilijk te schuren. Ik zou eerst een oplosmiddel proberen zodat je met plamuurmes het wegschuiven.

    BeantwoordenVerwijderen