vrijdag 4 juli 2014

Het feest zelf

Onze kleine meid vond het allemaal hartstikke spannend. Eerst trakteren op school ( aardbeien) en dan later thuis haar eerste echte kinderfeestje vieren enzo. Ze was er 's ochtends gewoon een beetje stil van. Zoonlief vond het ook spannend, hoewel hij al een paar kinderfeestjes achter de rug heeft.

De vijf kleine dametjes kwamen 's middags allemaal op tijd. We dronken wat, versierden een cakeje en een kroontje en pakten de cadeautjes uit. De jarige in Spee werd enorm verwend met knutselspullen, haarspeldjes enz. Echt van die meisjesdingen.

Daarna gingen we met twee auto's vol kwebbelende prinsessen en een prins naar het park ( wat een lol je dan als ouder hebt met die kinderen met een kroontje op in je auto!!). De auto lag nadien bezaaid met diamanten en parels die van de kroontjes afgevallen waren.

Terwijl manlief met de meisjes en zoonlief langs de ene kant naar het grasveld liepen, was ik zogenaamd iets vergeten en liep terug naar de auto. Ik pakte drie van de vijf plastic bakken met klapdeksel waar de spellen en de schat in zaten uit de kofferbak en liep via de andere kant  het park in. Ik plaatste op het laatste stuk vlakbij het grasveld de bakken met de spel-opdrachten tussen de bomen, verspreid langs het pad. Op die manier konden we de bakken enigszins in de gaten houden en waren ze toch niet direct zichtbaar voor de kinderen.
Toen ik me bij de rest voegde voerden manlief en ik nog een beetje theater op: "Waar was je nou?-Nou ik was jullie kwijt!". Grote hilariteit alom.

Nadat we de dieren oud brood gevoerd hadden en we wat gedronken en gesnoept hadden, gingen we op zoek naar de schat en deden onderweg de spelletjes uit de bakken. Het eierlopen was een fanatieke bedoening! Net als kegelen. Tijdens het derde spel, bracht ik de eerste twee spellen naar de auto en plaatste op de terugweg het laatste spel en natuurlijk de bak met de schat! De schat was het zakje snoepgoed dat je aan het einde van het feestje mee naar huis mocht nemen en dan ook pas open mocht maken.

Nadat de schat gevonden was kon iedereen weer wat drinken en lekker spelen. Terwijl manlief een oogje in het zeil hield, ging ik ter afsluiting het eten halen. 

Dochterlief had eerder eens de wens te kennen gegeven dat ze van die kindermenu's wilde eten met frietjes, een frikandel/ kroket en van dat speelgoed ( dino's enzo) net als op een van de andere feestjes waar ze naartoe was geweest. We hadden haar maar in de waan gelaten dat dat niet ging gebeuren omdat we niet houden van de enorme berg afval ( al die gekleurde kartonnen dozen met inhoud) en omdat het gewoon heel erg duur is.

Maar in de dagen ervoor had ik bij Action van die speelgoedslangen ( die zo bewegen) opgehaald die braaf lagen te wachten in de kofferbak van de auto. Ik haalde bij de snackbar een gezinszak friet. Ook bestelde ik twee porties bitterballen en drie frikadellen die ik voor dat ze gebakken werden door midden liet snijden.  Dan heb je mooie kleine snacks, kleuterformaat. Op die manier kan een ieder kiezen uit een minifrikandel en/of bitterballen.

Toen ik de auto bij het park parkeerde, voegde ik de speelgoedslangen toe aan de tas van de snackbar. Toen ik het grasveld opliep kwamen de dames en broer me tegemoet lopen. Wat zat er in de tas??? Ooh's en aaa's bij het zien van de slangen.

We verdeelden de frietjes over de van huis meegenomen gekleurde plastic schaaltjes ( Ikea) en ieder kon lekker op het kleed zitten en eten. Saus hadden we in knijpflessen van huis meegenomen. Drinken erbij....Het zag er heel gezellig uit zo met elkaar. De kinderen speelden nog wat op het veld en daarna was het alweer tijd om ze naar huis te brengen.

Eigenlijk was alles naar wens verlopen. Toen we alle dames thuisbrachten merkten we aan het enthousiasme waarmee ze aan hun ouders vertelden wat ze hadden gedaan, dat het ook voor hen leuk was geweest .

Dochterlief en zoonlief waren toen we thuis kwamen he-le-maal uitgeteld en gingen na de bewondering van alle cadeautjes  maar op tijd naar bed.
Maar....oooooh....hoewel alles soepel verliep, je bent daarna als ouder toch ook wel helemaal gesloopt! :-)
Ja, niet alleen de kinderen worden een jaartje ouder, hahaha!

Op zich allemaal een groot succes, maar ik ben wel blij dat we zoiets maar twee keer ( want twee kinderen) per jaar hoeven te organiseren. :-)

4 opmerkingen:

  1. Fijn dat het zo gezellig was, maar het is altijd een hele drukte.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahahaha, ja vermoeiend he, maar zo leuk voor de kinderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kinderfeestjes zijn leuk maar doodvermoeiend, vooral voor ouders :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. whahhahahah ik had je al een tijdje niet gelezen.. Maar alles is erg herkenbaar...

    BeantwoordenVerwijderen