dinsdag 22 december 2020

Samen Gezond App (Tip!)

Een aantal weken geleden wees een vriendin me op de app Samen Gezond. Het is een soort stappenteller met weekdoelen. De App is van Menzis, waar ik overigens niet verzekerd ben.
Op de App kun je wandelactiviteiten vastleggen en daarmee behaal je punten. Ook werkt het met weekdoelen, elke week kun je naar het door de App voorgestelde aantal punten streven.

In de App wordt rekening gehouden met je conditie en eetgewoontes. En de doelen worden in punten opgebouwd. Zo begon ik bij 25 punten en zit ik inmiddels op 50 punten die ik tot doel heb elke week.
Soms vergeet ik de App aan te zetten als ik ga wandelen. Of vergeet ik om de App uit te zetten na een wandeling in het bos, waardoor ik in de auto stap en de App aan mijn snelheid ziet dat ik "valsspeel". De hele wandeling wordt dan niet beloond met punten. Hoe dan ook...het stimuleert kennelijk wel om nog even een rondje te lopen zodat je wel geregistreerde punten hebt en je weekdoel behaalt.

Ook krijg je een soort coaching vragen en door de vragen te beantwoorden, krijg je advies en ook een punt toebedeeld. De vragen variƫren van hoeveel groenten, noten, peulvruchten en fruit je eet en vervolgens krijg je uitleg/advies over het hoe en waarom.

Met de behaalde punten kun je met korting dingen kopen uit de webwinkel (nog geen ervaring mee, want niets nodig) en door je weekdoel te halen kun je ook wat uitkiezen. Hierbij kies ik steeds voor een cadeaubon van de Hema van € 3,00.  Die bonnen kun je een jaar lang eenmalig inzetten en je kunt ze tegelijk inzetten. Zo kun je dus sparen voor iets nieuws (Ik ga voor een nieuwe bh).

Bij mij werkt de App goed, maar bij twee vriendinnen iets minder. Dit heeft vermoedelijk te maken met hun abonnement waarbij internet beperkt is en wellicht dat daardoor de combinatie met gps niet werkt.
Als ze de App thuis opstarten en dan ergens naartoe rijden en dan de activiteit in de App activeren, lukt het wel om te registreren. Bij thuiskomst en verbinding met de Wifi zien ze dan wel dat de punten bijgeschreven worden. Even een weetje dus.

Al met al vind ik de App een aanrader. even kijken hoe ver ik in 2021 kom!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten