donderdag 29 oktober 2020

Kippetjes, appels en sap

Afgelopen week kocht ik via marktplaats twee superleuke kippetjes van beton voor in de tuin, voor de prijs van een biologische soepkip. Toen ik op het afgesproken tijdstip bij het opgegeven adres aankwam, verrees zich een prachtige monumentale boerderij. En wat een tuin! Een plaatje en wat was alles perfect onderhouden. De kippetjes stonden keurig voor de garage te wachten naast de manden met appels en kweeperen. De kippen vielen in de tuin in het niet en daarom kregen ze bij mij een nieuw plekje. De kippen werden voor me achterin de auto geplaatst en tot mijn verrassing ging de meneer op zoek naar een doosje zodat ik wat appels meekreeg. Uiteindelijk kwam er een grote zwarte tas tevoorschijn en werd er een volle mand met appeltjes in gekiept en werd de tas naast de kippen in de auto geplaatst.
Alsof ze voer meekregen voor de eerste dagen :)

Thuis werd ik uitbundig ontvangen door de hond die tegen de kippen ging blaffen. De kinderen waren enthousiast over de appels en de kippen en er werden plannen gesmeed voor de bestemming van de appels. Het waren zeker 20 kilo's! Hoewel mijn pubers elke dag fruit, komkommer en paprika krijgen, zijn extra fruit en vitamines nooit weg. De sapcentrifuge werd uit het koude hok gehaald, maar bleef een tijd op het aanrecht staan. Ik heb daar echt een haat-liefde verhouding mee, want het sap is heerlijk maar (man, man) wat een werk om het ding weer schoon te krijgen. Voor mij teveel voor een klein glaasje sap.

Toen ik later op de avond gebeld werd door een vriendin en ik uitbundig over het geheel vertelde, zei ze "Oh mijn sapcentrifuge is zo schoon. Kost me maar vijf minuutjes". Daar zat ik op de bank met mijn mond vol tanden, want die van mij is natuurlijk ook in vijf minuten schoon, maar ik vind dat er afhalen van al die pulprestjes gewoon geen leuk karwei. Maar eerlijk is eerlijk....vijf minuten, dat valt ook wel weer mee. En zeker als ik wacht tot iedereen thuis is en ik keurig drie glaasjes pers. De afgelopen dagen hebben we dus iedere dag heerlijk genoten van een glaasje verse sap en kregen we ieder zo drie appeltjes binnen per persoon. Rijkdom voor de prijs van een soepkip en 5 minuten tijd per dag.



3 opmerkingen:

  1. Wat aardig van die boer. Heb je geen appeltaart-plannen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijk verhaal. Herken t wel hoor soms wordt iets in je hoofd groter en groter en als je t doet blijkt t een karweitje van niks te zijn dat je al maanden energie loopt te vreten omdat je je er aan hebt geergerd maar er geen zin in had

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat aardig dat je fruit meekreeg zeg! En vers geperst appelsap wat een heerlijkheid :)

    BeantwoordenVerwijderen