maandag 1 juni 2020

Tweede Pinksterdag

Het is best fijn om samen thuis te zijn, maar ik mis mijn familie, mijn vrienden, mijn kennissen. Het praten met een volwassene. Ik app, mail, chat, zoom, team en messenger wat af met deze en gene en mijn collega's. Met sommigen heb ik juist weer meer contact dan hiervoor. Hoe grappig is dat?

Ik mis het contact en de aanloop aan huis. Hoewel dat hier sowieso niet zoveel was als vroeger aan de andere kant van Nederland. Dat komt uiteraard ook omdat ik nu geen thuisblijfmoeder meer ben, maar een betaalde baan heb. En hoe grappig nu ben ik weer ( net als de rest van Nederland) veel thuis. Maar ja, dan moet er wel echt gewerkt worden. Niet dat je als thuisblijfmoeder niet werkt, integendeel. En zeker in die periode pakte ik er ook aardig wat klussen bij om het huis weer verder op te knappen. De kinderen hebben er een heerlijke rustige start van hun leven door gemaakt.

Vandaag komt een dierbare vriendin met haar man voor het eerst weer langs. Ik kijk er naar uit. Gezellig samen lunchen in de tuin! Dat niet kunnen begroeten met een knuffel blijft lastig.

Morgen wordt ook een gekke dag. Dan moet ik in verband met een aanbesteding wel echt weer bijna een volle dag naar kantoor. Niet die luttele uurtjes die ik de laatste weken wel eens deed. Nu deed ik dat ook zo kort voor het hoogst noodzakelijke en om maar weer snel thuis te zijn bij de kinderen. 
Ik kijk er naar uit om mijn collega's weer te zien.

Ondertussen ben ik lid geworden van een outdoor-sportcentrum. Die werkt met een strippenkaart waarbij je je digitaal moet aanmelden voor een les. De bedoeling is dat ik een tweetal avonden ga powerwalken. Maar boxen, algemene buitentraining etc. kan ook. Wieweet waar het op uit komt. Even weer mensen zien en even weer sporten!

Fijne week!


2 opmerkingen:

  1. Tja, ergens kan ik het me wel voorstellen hoor, maar ik hoop dat je je ook realiseert, hoe fijn het is dat je wel je werk/inkomen behoudt, zonder dat je gezondheid in gevaar komt. Ik werk in een bouwmarkt, daar is het sinds mensen thuis behoren te blijven, ongelooflijk druk. Straks "mag" ik weer gaan werken, we zijn 2e Pinksterdag "maar" 5 uurtjes open, dus het zal een gekkenhuis worden, met al die mensen die persé hun heeeel noodzakelijke aankopen komen doen (in werkelijkheid zijn de verkopen nauwelijks gerelateerd aan lekkages e.d., de reden waarom het zo essentieel was dat we open bleven). En nee, ondanks alle maatregelen blijven de klanten niet op afstand, er is geen dag voorbij gegaan dat ik niet door klanten letterlijk werd aangeraakt.
    Ik wens je een gezellige lunch, stay safe!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat missen van gesprekken met volwassen snap ik. Hoe lief je kinderen ook zijn. Geniet van je bezoek

    BeantwoordenVerwijderen