donderdag 22 januari 2015

Moestuinieren met Lidl 2015

Vanmiddag ging ik met dochterlief even naar Lidl voor (ongebrande) noten en mandarijntjes. Tot mijn verbazing waren de eerste moestuin-zaden alweer te koop. Het zijn kweekbakjes/kasjes met zand en zaden en je kunt kiezen uit kruiden (bieslook, basilicum), bloemen, tomaten (vlees- en kerstomaten) en aardbeien. Ze kosten 79 cent.

Over ongeveer twee weken hebben ze bij de meeste vestigingen weer een carrousel staan met allerlei zaden. Tenminste, als ze dezelfde data aanhouden als 2014. Waarschijnlijk met dezelfde soorten als hier in kweekbakjes aangeboden worden, maar ook vele andere soorten.

Hoewel ik zelf meer ben van de biologische teelt, heb ik me vorig jaar laten verleiden door de prijs ( ik meen dat het vanaf 19 cent per zakje was) en ik was zeer verrast door de kiemkracht en het resultaat. Ik vond ook dat er toen leuke soorten aangeboden werden.

Voor wie weinig geld wil/kan uitgeven en wil (proberen te) moestuinieren vind ik het een aanrader! Je kunt

Ik kijk dus over een week of twee weer even bij Lidl!

5 opmerkingen:

  1. Ik heb vorig jaar flink kunnen oogsten van de Lidl zaadjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik koop ieder jaar bio zaad en 'gewoon' zaad bij de Lidl. Het zaad van de Lidl doet het prima. Van het biozaad probeer ik na groei, bloei en oogst zelf zaad over te houden. Als het moestuin seizoen weer begint kan ik het testen. Ik heb prei zaad en lente ui kunnen oogsten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zal mijn man tippen! Die wordt helemaal wild van dit nieuws!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook ik zag vanmorgen bij de lidl de op kweekbakjes al staan en over een paar weken zijn de zaden er ook weer. Zelfs hierin de stad vind dat gretig aftrek als je de legen vakken dan ziet .

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooh dank je voor de tip. Ik koop elk jaar de zaadjes bij Lidl en ik ben er best tevreden over. Ik vind alleen de tomaten er niet lekker van maar die zijn dan wel weer prima voor sauzen, salsa en stoofpotten.

    BeantwoordenVerwijderen