donderdag 12 juni 2014

Boodschappen scannen

De boodschappen zijn duurder geworden. De reguliere dingen die ik haal zijn echt een aantal centen in prijs gestegen. Rijstwafels, sap etc. Het lijkt weinig te schelen, maar vele kleintjes maken echt een grote. Maar ook de biologische boodschappen blijven niet achter. Maar voor mijn gevoel hebben die eerder een prijsverhoging ondergaan en blijven ze nu redelijk gelijk en scheelt het niet zoveel als bij de reguliere dingen.

Hoewel ik altijd al naging of de kassabon klopte, ben ik sinds ik mijn boodschappen thuis scan ook veel alerter op de prijzen en de veranderingen van de prijzen.
Ik ben niet van het bijhouden van boekjes van wat alles kost. Dat is voor mij teveel werk. Maar dat scannen dat gaat me eigenlijk wel vlot af. En maakt me extra bewust.

Hoe het werkt? Nadat ik thuis kom scan ik alles en ruim ik alles in.
Doordat alles twee keer ( een keer in de winkel en een keer thuis) door je handen gaat en je bewust naar de prijs kijkt, weet je ook de prijzen beter.
Het is eigenlijk spelenderwijs prijzen leren en veranderingen zien.

De gegevens gaan naar het GFK en die gebruiken dat weer om algemene prijsstijgingen te kunnen registreren. Maar bijvoorbeeld ook om na te gaan hoeveel vlees een gezin koopt etc.
Voor elke week dat je je boodschappen scant krijg je dan weer punten. Maar je kunt ook aangeven dat je wel mee wilt doen met onderzoeken. Dan kun je ook weer punten sparen. De punten zijn in te leveren voor cadeau's en cadeaubonnen etc. En cadeaubonnen van de vvv zijn op vele plaatsen in te leveren.

Ik ben er zelf eigenlijk wel enthousiast over omdat het niet veel tijd kost. In het begin wel, want dan moet je even weten hoe het werkt en zo. Maar na een maand is het gewoon ingeburgerd.

En nee wees niet bevreesd, ik ben nog steeds niet van de advertorials, maar ben gewoon enthousiast.
Mocht je ook willen kijken of het wat voor jou is: Kijk dan even hier
En mocht je je opgeven om het zelf te gaan proberen, zou je dan mijn nummer door willen geven bij de opmerkingen? Mijn panelnummer: 693200

8 opmerkingen:

  1. Hoeveel tijd kost het jou ongeveer per week?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De eerste maand heeft het me wel even tijd gekost. Ook om het systeem te leren. Maar nu voelt het alsof het niets extra's kost, wat natuurlijk ook niet waar is.
      Ik pak iets uit de tas, scan het (vul de prijs in) en zet het in de (koel)kast.

      Verwijderen
  2. Ik scan geen boodschappen, maar houd wel een boekhouding bij en het viel me ook al op dat ik de laatste tijd veel meer kwijt ben aan boodschappen. Vooral appels zijn nu erg duur en bij de boerderijwinkel is de voordelige b-keus nu op of niet meer van goede kwaliteit.
    Gelukkig veel aardbeien nu uit de tuin om de fruitvoorraad aan te vullen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. gelukkig heb ik nog een flinke voorraad en kan ik daar nog veel mee, via gfk kreeg ik de vraag ook of ik wilde scannen, ben benieuwd of ik uitgekozen wordt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik scan ook via consumerscan, maar ik blijf het wel veel werk vinden. Met een paar boodschapjes valt het wel mee, maar als ik er veel haal vind ik he wel lang duren voor ik alles in de koelkast kan zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik dacht eerst dat je dat scannen bedoelde in de winkel. Interessant dus. Ik heb weer wat nieuws geleerd!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. kende het ook niet. me aangemeld, maar ze hebben me niet nodig (al genoeg van de doelgroep).

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi spaarmoeder, ik heb me net aangemeld, ik ben benieuwd of ik mee mag doen. Hoe veel punten spaar je ongeveer per week?

    BeantwoordenVerwijderen