vrijdag 27 december 2019

Focus op het nieuwe jaar

De kerstdagen zijn weer van ons afgegleden. Ons huisje was gezellig vol met lieve mensen waar wij de andere jaren welkom waren. Dat vergde enigszins passen en meten maar het is gelukt om iedereen een deugdelijke plek aan een tafel te geven. De kinderen en ik hadden diverse gangen bedacht waarbij rekening werd gehouden met allergieën, vegetariërs etc. Dat klinkt als een hoop werk, maar....de voorpret was het alleen al waard!

Nu gaan we door naar het tweede deel van de vakantie: de tocht naar het nieuwe jaar. En de goede voornemens! De reclames op tv hebben plaatsgemaakt voor reclames die goede voornemens promoten. Sporten, stoppen met roken, afslanken...er valt duidelijk geld te verdienen.

Ik ben benieuwd wat het nieuwe jaar ons brengt. Ik heb wel allerlei plannen maar niet per sé met ingang van 2020 (wat we kennelijk als twintigtwintig moeten uitspreken zonder de duizend). We gaan wel zien wat er met enige focus van terecht komt.

In de aanloop tot de Kerst schafte ik een planner aan. Wat zijn er een keuzes! De meeste planners voorzien in de behoefte van de specifieke maker die op zoek was naar een planner waar alles in kon.
Ik vond dat een behoorlijke investering, maar op zich voldoet deze aan wat ik had bedacht aan ruimte. Al zal ik zelf nog weer een paar dingen extra erbij zetten.

Het doel is in elk geval om nog iets bewuster bezig te zijn met wat ik doe en wat ik wil doen op verschillende terreinen. Focussen op de dingen die ik echt belangrijk vind, want als je er niets aan doet komt er sowieso niets van terecht. We'll see!


1 opmerking: