woensdag 17 februari 2016

Knipknip

Gisteren schudde ik de sierkussens van de bank op. Onder een van de kussentjes lag een plukje haar. Niet een plukje, maar een behoorlijke pluk. Ik had de avond er voor op dat kussentje gelegen met mijn hoofd en het was mijn haarkleur, dus ik schrok.
Maar het was te recht allemaal. Ik pakte de pluk, liep er mee naar dochter die in alle staten ontkende. Ik nam haar hoofd tussen mijn handen en keek nog eens goed. Nou dat duurde niet lang. Dochterlief begon te huilen. En ik ook.
Ze had aan het bureau geknutseld, geknipt en geplakt en er was telkens die vervelende pluk haar die voor haar ogen ging. Dat kwam omdat ze het knipje uit had gedaan dat ze op haar tekening had willen plakken, maar wat van mij niet mocht. Heel stom vond ze dat. En die pluk die bleef maar voor haar ogen. Dus toen had ze die pluk even afgeknipt. Tot een halve centimeter boven de hoofdhuid. Precies in het midden bij haar voorhoofd. Dusss....

7 opmerkingen:

  1. Herkenbaar! Dat hebben we allemaal wel eens als kind gedaan. Bij onszelf of bij vriendje/zusje of speelgoedbeer...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeps.. heb ik ook ooit gedaan toen ik klein was. Het groeit gelukkig vanzelf wel weer aan, maar vervelend is het wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha, ha, ha, ha! Tsja, dat mag je als moeder natuurlijk niet goedvinden, maar als lezer is het hilarisch! Gelukkig groeit het vanzelf weer aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik dacht even,dat ze "kappertje"gespeeld hadden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. LOL! Het gebeurt een keer bij ieder kind. En ik vind je dochter wel heel praktisch en daadkrachtig. Ze heeft een probleem en lost het op.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oooooh wat een schrik ... je dochter ineens met een afdakje? En ook nog net precies in het midden? .... haha maar moest je achteraf ook niet een beetje lachen? t Is zooo herkenbaar, die meiden met hun harengeknip altijd, bij zichzelf of bij de barbiepoppen. Nou ja, met een paar weken is het leed geleden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen