vrijdag 12 februari 2016

Bananen afdekken

Toen ik vanochtend bij een goede vriendin aankwam, zag ik dat de top van de tros bananen op haar fruitschaal met een stuk aluminiumfolie afgedekt was. Ik vroeg haar waarom dat was en ze vertelde me dat ze via Facebook op het idee was gekomen. Als je de top van de tros afdekt, worden de bananen minder snel bruin. Ze deed dat nu al een geruime tijd en het schijnt toch echt te werken. Bananen schijnen vanaf de aanhechting bruin te worden en als je dat afdekt droogt het daarvandaan minder uit. Kijk weer wat geleerd, dat ga ik de volgende keer ook doen!

4 opmerkingen:

  1. huishoudfolie werkt ook heel goed, even om de steeltjes wikkelen en de bananen houden het langer vol

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klopt.De biologische bananen die ik altijd koop bij AH, liggen al met een stukje plastic om de top in de winkel en inderdaad dan blijven ze langer goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Grappig bananen met mutsjes.

    Ik bewaar ze altijd in de koelkast en dan wordt de schil wel wat grijziger maar de binnenkant blijft prima. Wel vroeg genoeg eruit halen want dat is natuurlijk lekkerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Slimme tip!!! Al blijven ze hier nooit lang liggen, want Tobias is dol op bananen

    BeantwoordenVerwijderen