dinsdag 5 januari 2016

Winkelen in eigen winkel

Hoewel in het noorden van Nederland iedereen binnen moet blijven, is het hier nog 8 graden. En het is droog! Ik kan me voorstellen dat er een hoop mensen erg blij zijn met een gevulde voorraadkast.
Hoewel het hier niet noodzakelijk is vanwege het weer, ben ik ook nu erg blij met de voorraad in de kelderkast. Ik hoef maar heel weinig te kopen zoals vers fruit en wat groente. En de rest maken we zoveel mogelijk op. Beetje kruiden uit de tuin enzo.
Dat zorgt soms wel voor grappige combinaties die de kinderen gek genoeg helemaal niet raar vinden. Ik laat ze zelf een beetje kiezen en meedenken en dan voeg ik er een aanvulling mijnerzijds aan toe. Meestal zijn dat groenten, wat een verrassing.

Dochterlief zit in een periode met veel kinderfeestjes. Ik ben heel blij met de cadeautjeskast. En die was eerlijk gezegd ook wel heel erg goed gevuld. Want in de periode rond de feestdagen liep ik tegen leuke dingen aan. Morgen heeft ons moppie dus een feestje en ze heeft zorgvuldig een paar kleinigheidjes uitgekozen. Samen hebben we die leuk in gepakt met strikken en al. Helemaal blij.

4 opmerkingen:

  1. Iets ongewoons eten kan lekker zijn. Gisteren had ik een restje haché en pompoen uit de oven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat je nu lekker met je eigen voorraad nog even vooruit kunt. Zo'n cadeautjeskast lijkt me ook wel wat. Nu nog even ruimte zien te vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel slim inderdaad om wat op voorraad te hebben. Ik shop ook geregeld zo :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik had gisteren een vriendin aan de lijn die in Friesland woont, zij had ook in-geijzeld gezeten.
    Ze heeft er goed van geleerd, alles was op, de laatste dag hebben ze patat gebakken met frikandellen, want alle groente was op!
    Dus meer voorraad in huis halen in de winter, ook al zijn ze maar samen, je weet immers maar nooit!

    BeantwoordenVerwijderen