donderdag 7 januari 2016

Doe (mij) maar lekker gewoon

De vakantie was heerlijk. We waren veel op pad naar familie en we logeerden op maar liefst drie adresjes. De kinderen hadden veel te vertellen op school. En toch...ik ben blij dat het weer gewoon "gewoon" is, voor zover dat kan in deze situatie.  We worstelen nog wel een beetje met het vroege opstaan. Het is niet dat we nog in hele diepe slaap liggen als we eruit moeten. Of dat we in de vakantie tot laat op de dag geslapen hebben. Maar het is precies een halfuurtje dat kennelijk blijft hangen.

Vanochtend ging ik naar de winkel alwaar ik voor de kinderen effen shirtjes haalde voor onder hun kleding. Gisteren had ik met zoonlief de nodige bovenkleding gekocht, maar shirtjes voor eronder wilde niet lukken. Bij de winkel aangekomen was het er doodstil. Ik was op een gegeven moment de enige in de winkel, samen met drie medewerkers. Dat is me nog nooit overkomen. De dames in de winkel waren ook een beetje verbaasd, maar zeiden dat het gisteren daarentegen bizar druk was geweest.

Vandaag ben ik ook maar weer begonnen met het maken van een moestuinplan. Omdat ik niet weet hoe lang we hier wonen, leek het me toch een goed plan de tuin te plannen en in te richten. Een goed gevulde moestuin kost me niets, want ik heb  nog zaden te over van vorig jaar. En  maakt het geheel misschien wel veel aantrekkelijker.

4 opmerkingen:

  1. Doe mij maar lekker gewoon heeft zo'n dubbele betekenis.Als mensen zeggen dat ze niets te vertellen hebben omdat alles goed gaat, dan is dat geweldig, kun je bij wijze van spreken jaloers op zijn.
    Meestal betekend als er turbulentie is en van alles gebeurd dat dit niet prettig is.
    Daarnaast zul je ( ongevraagd en op dit moment is dit niet wat je wenst) enorm groeien als persoon.
    Scheiden is meestal hetgeen wat je zeker niet wilt omdat je als moeder je kinderen een gelukkige jeugd wilt bezorgen.
    Alle gevoelens overhoop, verdriet, boosheid betekend dat je binnenkort een groei mee gaat maken wat zonder deze omstandigheden niet gebeurd was.
    Ik wens je veel sterkte en wijsheid voor aankomende periode.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat de vakantie toch goed is verlopen.

    Ik wist niet dat jullie gaan scheiden zeg. Wat een heftig nieuws.

    Sterkte!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen