zondag 24 januari 2016

Behövd thermoskan van ikea




De afgelopen jaren hebben we hebben een aantal isoleer- of thermoskannen intrede gedaan in ons huis. Tegenwoordig is er veel RVS. De thermoskan die bij het koffiezetapparaat hoort dat ik in augustus voor mijn verjaardag kreeg is ook RVS. Dan blijft de koffie langer warm, maar eigenlijk net niet lang genoeg.

Op vakanties hadden we altijd heet water mee voor thee en oploskoffie. Vaak ook 'n RVS-kan. We zijn  er wel eens een vergeten mee terug te nemen van een picknickplaats. Of hij viel op de grond met alle gevolgen van dien, want een deuk en onherstelbaar geheel.

Maar op een gegeven moment kochten we een eenvoudige kan van Ikea, zoals het plaatje hierboven. We waren het zat om een dure kan te kopen en een van plastic met een glazen binnenkant zou het net zo lang doen als die van RVS.  Hij kost(te) maar 5,99 euro, maar wat blijft heet water daar lang warm in. Ik was het verschil vergeten, maar bij het ontrommelen de afgelopen weken kwamen we ook bij de kampeer- en vakantiespullen en toen kwam deze kan tevoorschijn.

Tegenwoordig ga ik vrij vroeg naar bed en gaat een pot thee mee naar boven. Omdat mijn nachtkasje bestaat uit een klein plankje, vond ik dat op de een of andere manier niet zo fijn. Vooral niet als de kinderen 's ochtends de slaapkamer binnenstormen. Je moet er niet aan denken dat de theepot met warme (!)of koude thee per ongeluk van het plankje valt!!! Ik besloot daarom de thermoskan van Ikea niet langer oor heet water te gebruiken, maar daar lekker kruidenthee's met gember enz. in te maken.

Omdat ik 's avonds regelmatig helemaal moe ben gebeurt het dus nog wel eens dat ik zonder een kopje thee al in slaap val. En .....'s ochtends is de thee die erin zat dus nog gloedje heet.
Mocht je dus een goede kan zoeken.....Behövd

Ik moet wel eerlijk bekennen dat de kan niet op mijn  nachtkastje staat omdat hij best hoog is. Maar een thermoskan op de grond is ook een fijn idee en hij lekt niet, mocht deze omvallen.

7 opmerkingen:

  1. ik heb al jaren (ca.24 jaar) de thermoskan van de Tupperware. Wat ik er voor betaald heb weet ik niet meer. De oorspronkelijke aangeschafte kan was een ecru en die is een aantal jaren later omgeruild voor een donkerblauwe. De binnenkan is van glas en kan dus stuk. Is mij 1 keer overkomen. Ik heb een nieuwe binnenkan er in laten zetten kosten 12,50. Inmiddels heb ik nog een kan erbij. Gevonden, netjes gemeld bij de gemeente maar niemand heeft deze kan opgehaald. Ook hierin moest een nieuwe binnenkan. Nu gebruik ik 1 kan voor de koffie en 1 kan voor thee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goede tip! Ik heb zo'n thermoskan met een pompje, die zal ik ook weer eens 'inschakelen'. Hoeft de waterkoker niet steeds aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Thanks voor de tip. Toevallig was een familielid naar ikea dus heb hem de opdracht gegeven er 1 mee te nemen. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Klinkt goed zeg! Dat vind ik ook het belangrijkste: dat de koffie of thee lekker gloeiend heet blijft.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als ik bij ikea kom, neem ik er zeker eentje mee.
    Helaas is dat meestal maar 1 keer per jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een voordelige thermoskan! Laatst was ik op zoek naar een thermoskan - de glazen kan van het koffieapparaat was gebroken en ik wilde niet een nieuwe machine kopen - maar een goeie thermoskan bleek net zo duur als een goedkope koffiezetter. Uiteindelijk heb ik bij de kringloop twee thermoskannen voor 20 euro p.st. kunnen vinden.

    BeantwoordenVerwijderen